O PROJEKCIE
Realizacja oferty Uniwersytetu Łódzkiego (umowa nr MEiN/2022/DIR/2864) w ramach projektu pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój POWR.03.04.00-00-P023/21.
Cele projektu
Celem Projektu jest doskonalenie kompetencji kadry dydaktycznej poprzez udział nauczycieli akademickich w szkoleniach, w tym szkoleniach indywidualnych, webinarach dotyczących kształcenia tradycyjnego oraz nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, m.in. w zakresie rozwoju i upowszechniania szeroko rozumianego e-learningu i tutoringu w kształceniu; projektowania zajęć, doboru metod i narzędzi wspierających proces dydaktyczny.
Planowane efekty
- podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich
- przygotowanie instukcji, webinarów oraz metriałów szkoleniowych
- podniesienie jakości kształcenia
Wartość projektu
- Projekt finansowany jest ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
- Wartość projektu: 912 580,00 zł
- Dofinansowanie z Unii Europejskiej – wkład Funduszy Europejskich: 769 122,41 zł
ZESPÓŁ
Zespół Doskonałości Dydaktycznej powstał z inicjatywy Prorektora ds. studentów i jakości kształcenia dr hab. Roberta Zakrzewskiego, prof. UŁ, w ramach projektu "Doskonałość Dydaktyczna Uczelni". W celu realizacji tej inicjatywy z Centrum Obsługi Studentów i Doktorantów została wydzielona nowa jednostka Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej, w której strukturach działa Zespół. Po zakończeniu realizacji projektu działalność Zespołu na Uniwersytecie Łódzkim zostanie utrzymana.
W skład Zespołu wchodzą metodyk ds. kształcenia tradycyjnego, metodyk ds. e-learningu oraz informatyk grafik.
Do głównych zadań zespołu należy:
- badanie potrzeb nauczycieli akademickich w zakresie doskonalenia zajęć dydaktycznych
- organizowanie szkoleń, w tym szkoleń indywidualnych, webinarów dotyczących kształcenia tradycyjnego oraz kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
- opracowanie poradników, ebooków, krótkich materiałów video z zakresu dydaktyki
OFERTA SZKOLEŃ
Wszystkich Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu Łódzkiego serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty szkoleń. Katalog będzie sukcesywnie uzupełniany o kolejne spotkania.
Liczba miejsc na poszczególnych szkoleniach jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. O skutecznym zapisie uczestnik informowany jest drogą mailową. Aby skorzystać ze szkolenia należy zapoznać się Regulaminem form wsparcia nauczycieli akademickich w ramach Projektu oraz wymaganymi dokumentami. Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją dokumentów i obowiązkiem ich wypełnienia.
Z ZAKRESU METODYKI REALIZACJI ZAJĘĆ TRADYCYJNYCH
Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny powinny być jednak wartościowe, czyli zwiększające świadomość Studentów w zakresie swoich mocnych i słabych stron, motywujące i klarowne, a taką rolę nie zawsze spełniają oceny w formacie liczbowym. W trakcie webinaru porozmawiamy o metodach, zakresie i użyteczności oceny diagnozującej, formatywnej i sumarycznej, które znajdują się w wachlarzu narzędzi Nauczyciela. Zastanowimy się również nad tym, jak prezentować wnioski z oceny Studentowi, jak ocena może pomagać Nauczycielowi oraz nad zasadami konstruowania kryteriów oceniania w sposób jasny dla osoby podlegającej ocenie.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 4 października (piątek) godz. 9.00-10.15 - formularz zapisów
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy bohaterom opowieści. Stosowanie fabuły i tego typu historii jest z pewnością potrzebne, ale chociaż nie jest rozwiązaniem nowym, wciąż stwarza wiele wyzwań. Jaką fabułę wybrać? Kogo uczynić bohaterem spotkania lub cyklu zajęć? Czy posługiwać się historiami autentycznymi, baśniowymi, filmowymi czy zupełnie wymyślonymi? Czy fabuła musi dokładnie odnosić się do treści zajęć? A może wystarczy stworzenie postaci, która pociągnie Studentów za sobą? Poszukajmy wspólnie inspiracji do storytellingu w edukacji osób dorosłych.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 10 października (czwartek) godz. 13.00-14.15 - formularz zapisów
Jednym z trendów we współczesnej edukacji akademickiej jest takie wykorzystywanie czasu spotkań dydaktycznych ze Studentami, aby móc w ich trakcie rozwijać wiedzę, umiejętności praktyczne i niezbędne kompetencje, poszukiwać inspirujących przykładów i spowodować efekt immersji Studenta w dane zagadnienie. Pogodzenie interesów jest jednak niezwykle trudne – o ile Studenci, coraz częściej zapracowani, oczekują minimalizacji obowiązków edukacyjnych poza zajęciami, o tyle Nauczyciele chcą zapewnić realizację pracy bieżącej Studenta i podzielić swoje możliwości intelektualne i fizyczne między często liczne zajęcia w tym samym dniu. Jak zatem optymalnie wykorzystać 90 lub więcej minut w trakcie zajęć? Jak pogodzić dostarczanie wiedzy z angażowaniem Studenta? Jak urozmaicać zajęcia, aby zarówno Student, jak i Nauczyciel wychodzili z zajęć usatysfakcjonowani, ale nie zmęczeni? Co jednak Student powinien robić poza spotkaniami dydaktycznymi? Nad tymi pytaniami pochylimy się w trakcie webinaru oraz stworzymy przestrzeń do wymiany doświadczeń.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 17 października (czwartek) godz. 13.00-15.00 - formularz zapisów
Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co naprawdę ich rozwija to praca zawodowa? Jeśli tak, czas zastanowić się, jak można to zmienić. W trakcie webinaru porozmawiamy o metodach dydaktycznych, które są praktyczne, a zatem podobne do wyzwań zawodowych albo umożliwiające bezpośredni rozwój kariery Studentów. Pochylimy się nad specyfiką metod: projektowej, Challenge Based Learning, Research Based Learning, Project Based Learning, Design Thinking, Work Based Learning oraz Inquiry Based Learning oraz zastanowimy się, które z nich możecie Państwo wykorzystać na swoich zajęciach. Pochylmy się nad tym, w jaki sposób pokazać Studentom, że zajęcia mogą być interesujące, przygotowujące do pracy zawodowej oraz posiadać wartość dodaną.
Uwaga: Przed webinarem należy zapoznać się z materiałami przygotowanymi i udostępnionymi dla Uczestników w zespole na Teams. Webinar będzie miał wyłącznie charakter praktyczny.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Terminy
- 23 października (środa) godz. 13.00-15.00 - formularz zapisów
KONTAKT
Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej
ul. Uniwersytecka 3
90-137 Łódź
Zespół Doskonałości Dydaktycznej:
pok. 302
telefon: (42) 635-40-40
- metodyk ds. kształcenia tradycyjnego - Kamila Pytka: kamila.pytka@uni.lodz.pl
Obsługa administracyjna projektu:
pok. 305
kontakt : noweksztalcenie@uni.lodz.pl
- na zdjęciu Anita Mowczan na tle prezentacji w trakcie szkolenia SHORT VIDeo w edukacji
- na zdjęciu Kamila Szymańska na tle prezentacji w trakcie szkolenia Różnice pokoleń studentów
- na zdjęciu uczestniczki szkolenia Różnice pokoleń studentów
- zdjecie przedstawia laptopa na którym trwa obróbka materiału video
- zdjecie przedstawia Anitę Mowczan w trakcie szkolenia LONG VIDEO videomarketing w edukacji w tle lansz Uwonij umsył
- plansza prezentacji Long video videomarketing w edukacji
- na zdjęciu uczestnik szkolenia Long video w trakcie tworzenia nagrania
- mapa myśli stowrzona w trakcie szkoelnia Różnic pokoleń studentów